دره ستارگان شاهکار شگفت انگیز جزیره قشم
نوشته شده توسط : gheirati

 دره ستارگان یکی از جاذبه های محبوب و معروف شهر قشم است. اهالی این منطقه بر این باورند که این دره در اثر برخورد شهاب سنگ یا ستارگان با زمین به وجود آمده است. صدای بادی که در اشکال موجود در این دره می پیچد اهالی را بر این باور ساخته که در این منطقه اجنه و ارواح سرگردان وجود دارد.

دره ستارگان

این دره دارای ستون های بلند و عجیب است. قدمت این دره مربوط به 2 میلیون سال قبل است. به عقیده مورخان این دره به واسطه فرسایش خاک به وجود آمده و به دوران سنوزوئیک برمی گردد.

دره ستارگان از جاذبه های دیدنی قشم است که در پنج کیلومتری روستای برکه خلف قشم قرار دارد. ماسه سنگ و سیمان آهکی، جنس این دره را تشکیل داده است که پر از پوسته های فسیلی می باشد.

بهتر است هنگام قدم زدن از لبه های دره فاصله بگیرید. چرا که این پدیده در اثر فرسایش خاک به وجود آمده و شکاف های داخلی آن بسیار حساس است و امکان ریزش در آن وجود دارد.

چرا دره ستارگان در ژئوپارک قشم قرار گرفت ؟

یکی از ویژگی های بارز دره ستارگان قدمت دو میلیون ساله آن است. به همین دلیل این منطقه بعنوان بخشی از ژئوپارک دیدنی قشم قرار گرفت. همچنین این دره در آثار ملی یونسکو به ثبت رسید. نکته حائز اهمیت این است که ژئوپارک قشم تنها ژئوپارک خاورمیانه است.

از دیگر مناطق این ژئوپارک می توان به دره چاه کوه اشاره کرد. این دره نیز همانند دره ستارگان بر اثر فرسایش سنگ های رسوبی به وجود آمده است. تابلویی در ورودی این دره وجود دارد که پیشنهاد می کنیم برای راهنمایی بهتر آن را بخوانید.

آیا دره ستارگان اقامتگاهی دارد؟

اگر قصد ماندن در دره ستارگان را دارید باید از مدیریت ژئوپارک مجوز بگیرید. اگر شب قصد ماندن در این دره ی باشکوه را دارید می توانید یکی از زیباترین آسمان هایی که تا حالا در شب دیده اید را تجربه کنید. شبهای این دره با وجود آسمانی پر ستاره حتما شب خاطره انگیز و رویایی را برایتان رقم خواهد زد.

اما اگر تمایلی برای اقامت در این دره را نداشتید می توانید از اقامتگاهی در برکه خلف برای استراحت استفاده کنید.

بهترین زمان برای سفر

با وجود دره ستارگان در منطقه جنوبی کشور بهتر است از اواخر مهر تا اواسط اردیبهشت عازم این سفر شوید. به دلیل گرم بودن این مناطق، فصول گرم سال بهترین زمان سفر به این منطقه گردشگری دیدنی می باشد.

سوغات دره زیبای ستارگان چیست؟

همانطور که هر شهری دارای سوغات معروف و مربوط به خود است این دره شگفت انگیز واقع در قشم نیز از این قائله مستثنی نیست. البته باید گفت این سوغات مربوط به قشم است.

سوغات دره زیبای ستارگان

از جذاب ترین این سوغاتی ها زیورآلات و وسایل تزئینی ساخته شده از صدف و گوش ماهی است. می توانید این سوغات را از غرفه ای در این دره خریداری کنید. همچنین اگر علاقمند به خرید لباس سنتی و یا عکس گرفتن با آنها برای چند ساعت هستید می توانید به روستای برکه خلف سری بزنید.





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری قشم , جزیره قشم , دره ستارگان , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: